Tuesday, March 13, 2012

Daftar haji tahun ni, akan g haji tahun 2043!

nama dah kuar.. papa akan tgglkan mama, amie n faheem selama 40 hari g mekah.. yela, papa anak tunggal lelaki, so kene la temankan mak die.. memandangkan mak die xde suami.. so anak la kan..

sedey?

maunye x sedey.. mama ni jenis penakut dok rumah sorg2.. bukan seminggu tapi 40 ari! sehari je pun mama dah takut.. xkan nk balik johor.. mane tau mama dah keje time tuh.. dengan nak jaga dua anak lg.. sorg2.. hmm...

sedey..

mama x penah terpikir akan pegi haji selain dgn suami.. dari kecik mama nmpak atok g dgn nenek.. mak g dgn ayah.. masing2 g suami isteri.. so ingat mama pun akan begitu.. cm romantik je gitew.. g haji same2.. rupenye terpeksa g sorg2.. selagi larat ni.. muda ni.. kumpul jela duit kan.. lagipun papa jenis berkira.. die x akan pegi dua kali..

pastu sesenang jek papa ckp, 'nanti mama g la dgn faheem'.. 'sape2 yg daftar tahun ni, akan g tahun 2043'.. mase tu umur mama dekat 60 tahun! pegi haji tu jemputan dr Allah. kalau Allah dah jemput, semua akan dipermudahkan.. insyaallah.. kalau belum, yg dah boleh pegi pun akan tibe2 sakit kann.. so kite berserah jela..

yg x bestnye.. nape mama kene g dgn faheem.. mcm mane pulak isteri faheem nanti.. mesti mcm mama.. sedey.. so mama x akan buat mcm tuh.. sbb mama dah alami kan.. bakal..

xpela.. nanti kumpul duit, pegi yg pakej mahal sket.. bole kot.. atau adelah jalan yg dipermudahkan kalau Allah dah jemput kite g haji.. ade rezeki, adelah..

No comments:

Post a Comment

 
;