Sunday, March 24, 2013

Dengar suara berzikir sayup waktu malam

Malam tadi, kite terjaga pukul 2.30 pagi.

n kite mmg jenis yg sgt senang terjaga. terutama nk breastfeed faheem.

kite teringat jgk. tak pasti terbaca kat UAI atau Ustaz Don atau SaifulIslam.
"Kalau kite terjaga kat tgh malam, tu malaikat yg kejut, suh kite beribadat, semalas-malasnye, kite doa n niat je, jgn buat tak tahu, takut Allah n malaikat tak kejut kite lagi". (ayat lebih kurang la ek)

n malam tadi. kite bgn. ekcelli, sebelum bgn, kite susukan faheem.

yg sgt peliknye, kite mcm terdengar dr luar tingkap bilik kite. dekat jek katil dgn tingkap n tingkap pun mmg tak tutup sbb dah ade grill.

kite dgr mcm org berzikir.. 'La illah ha illallah'. La illah ha illallah. La illah ha illallah. berulang2 kali. mcm berzikir kpd Allah.

mula ingat mcm dr dlm kepala kite jek. tp dgr sayup2 n jelas dari luar.

kite tgk luar. kosong. just pokok2 yg bergoyang2 kene tiup angin. mase tu meremang jgk. takut. takdelah pikir hantu. tp still. takut.

lame jgk. smpai kite lepas solat. ms nak tidur blk tuh, masih terdengar sayup2. sgt sayup oke. tp jelas satu2 pujian tu. n smpailah tertidur.

takkan lah kite dengar pokok berzikir kot.

mainan setan? ade ke dieorg nk berzikir?

tak pasti. 
wallahualam.

** teringin sgt nk pegi rumah Allah. 

2 comments:

Anonymous said...

maaf baru2 sya mengalami pengalaman yg sma..sudah lebih seminggu, mulanya ingatkan suara dtg dari surau tp fkr2 blk mne ade surau berdekatan...pastu fkr lagi mungkin org umah atas...yg peliknye bila buka tingkap xde lak dgr ape2..suara tu suara lelaki beramai2 b'zikir tp bila sy tenangkan diri dgr je..suara tu semakin merdu seolah bernyanyi2 berzikir..btul2 jelas dgr tenang hati dgr...tp kan kenapa sy je dgr..org lain tak dgr lagi sy bukan muslim :( smpi skrg sy tertanya..sb saat sy menaip ni pun masih terdengar suara org berzikir..ia akan habis lepas sy masuk tdo..sblh pagi xde lak

arnie said...

oo ye ke.. samela mcm sy.. cume sy je yg dgr mase tu.. bunyi ramai2.. dan perasaan mcm tenang je...

awk bukan muslim? try la pergi ke jabatan agama, tanye2 pasal agama kami.. atau cari ustaz/ustazah yg pandai ilmu agama.. mgkin Allah bg hidayah kpd awak. Semoga ganjaran syurga utk awak..

bermula dengan mendengar dan memahami maksud bacaan Al-Fatihah dan Surah Al-Ikhlas..

Smoga hidayah itu milik awak. aminnnn...

Post a Comment

 
;