Tuesday, March 12, 2013

Rumah Amal, Buah Hatiku

Rumah amal ni kat seksyen 7. aritu masuk fb kan. tau dah, bangi ni, orgnye baik2 n generous k. sekali pergi, berlonggok2 beras faiza. faiza oke. bukan cap ayam. n pengetua tu ckp, kak asiah, ramai sgt yg derma lepas masuk fb. alhamdulillah. hopefully berterusan la kan.

Ramai derma makanan. smpai dieorg terpaksa longgok kat luar rumah jek. budaknye ade 26 org. 14 lelaki, 14 pompuan. Tak silap, selain k.asiah, mcm ade 2 org lagi pembantu. banyaknye pahala k.asiah ni.

Alamat rumah dieorg:
No.22, Jalan 7/3C Seksyen 7,
Bandar Baru Bangi,
Selangor.

atau boleh menderma dalam bentuk wang ringgit ke akaun bank:
Maybank: 562834618936
Nama: Buah Hatiku

Untuk keterangan lanjut, boleh hubungi Puan Asiah (pengurus): 017 392-5392.

yg duduk tu kak asiah. mase ni, dieorg tgh solat jemaah. tp biaselah budak2, kejap sane, kejap sini. tgh solat pun leh bercakap2. hehehe.

Ni budak lelaki, pantang nak amik gambo. hehehe. gambo blur sbb x reti dok diam. ms mula2 dtg, dgr suara  budak tgh azan, rasenye suara budak pakai baju oren.

Gelap. tp nampak tak, beras bertimbun2, coco crunch pun bukan main tggi. rasenye setahun dua tak yah g beli beras. alhamdulillah. tapi ikan, sayur, bahan mentah masih perlu dibeli.

Ni lah rumahnye. k.asiah tu yg bukak dgn suami. suami die jek yg keje. dienye jaga jela budak2 nih.

Ni kat luar rumah. ade org sedekah rak kasut. cantik jek.

Siap dpt gelongsor budak2 ni. belakang gelongsor tu, basikal.
Tak dpt bayangkan, mcm manelah kite membesar tanpa mak ayah. menumpang kat rumah kebajikan or rumah orang lain.

mcm mak kite la. mak ayah xde. menumpang kat rumah bapa saudara. untung ade atok abah dgn tok cu. Al-fatihah utk mereka. semoga roh mereka dicucuri rahmat. aminn..

So, mase kite dtg tuh, kite tanye ape yg dieorg perlukan. 
1. Baju seragam utk jalan2 keluar. Senang dikenali n carik kan.
2. Tudung n kopiah.

Baju harian semua cukup. ubat2 pun ade. just dua tu jela.

n budak2 tu pun jenis x takut org. mase kite dtg, terus ade sorg budak dlm umur setahun lebih, sebaya faheem, peluk kite. apapun, smoga besar nanti jd anak2 yg soleh n solehah. aminn.. =)

5 comments:

DiilaNordin said...

eh dekat jer ngan umah MIL. ada masa leh jenguk =)

arnie said...

haa.. boleh jek jenguk. budak2 tu pun kalau ade org, dieorg mcm dah biase.. maybe mmg sbb ramai yg dtg melawat kan. peluk2 jek dieorg. mase kecik ni, dieorg mmg nak perhatian kan. =)

My Journey said...

Rumah amal ni x berdaftar dan al aram yg punya... Jgn tertipu...

arnie said...

yup, kiteorg dah tau. tp x salah kalau nk tolong anak2 tu utk sesama islam. tp jgn lah bg duit kan. n dieorg mmg susah. dosa die menipu tu antara die dgn Allah.

My Journey said...

Diorang x ssah.... Try cr ridwan alisabi dlm facebook...

Post a Comment

 
;