Wednesday, January 1, 2014

Comforter Handmade

Hari ni siap. Comforter baby. 

Blaja kat youtube jek. Byk jek dieorg ajar how to sew comforter/quilt.

Tapi itulah, sbb tak boleh nk ukur betul2, biase ukur kat lantai, tp sbb tak boleh duduk atas lantai (sakit sarat n pelvic pain) so ikut dan jela atas meja jahit yg sempit. So.. mmg tak kemas la. huhuhu...

Tapi ntah ek, dr takde. baik ade. 

Kain Cotton Vietnam lagik. Kite buat saiz besar ala sejadah dewasa. Tak ingat ukuran.

Mengunakan kekabu kitar semula. Toto lame yg dah koyak rabak, so kite amik balik kekabunye.

Dah siap pasan lace n cantum.

Nak masukkan kekabu.

Siap. Tak bape kemas kan. Terpaksa la. Ikutkan mmg tak puas hati, tp mmg dah sarat sgt, tak larat, ni pun jahit kejap2 je, sbb bawah tut dah asyik saket. huhuhu...

oh, boleh jd alas utk papan iron. hehehehe..

Ini lipat dua, bagi tebal sikit.
Okla kan.. pasni, buat elok2 semula bile dah sihat. pakai kekabu yg elok sikit.. ade jek jual kat nilai 3. Elok n bersih sikit kan.

Pastu, pastikan membeli jarum jahit yg tebal sikit, khas utk jahit tilam kekabu.. kalau tak, asyik patah aje. huhuhu...

**baby, cepatlah keluar. mama tak sabo dah. *sigh

No comments:

Post a Comment

 
;