Thursday, July 2, 2015

Ramadhan in the middle of month

Salam ramadhan..
Arini ramadhan hari ke-16..
Tiba2 je dah masuk pertengahan..
Tiba2 jugak rasa sebak..

Tau.. bile kite fikir2..
Dengan kenangan yg dari zaman sekolah kite.. mase kat STK.
Kiteorg jalan kaki dari asrama ke masjid.. untuk terawikh..
Dekat je, asrama blkg masjid, kihkihkih..
Apa yg kite buat is.. kite selalu tengok langit.. lama2.. untuk kite rakam keindahan masa tu..
dengan harapan kite akan ingat sampai bile2.. n yes.. kite ingat...

Bile org tanye, why ko sedih ramadhan nk berakhir..
1. Perasan tak.. langit paling indah pada waktu malam ramadhan..
n kite selalu merenung sekejap, again untuk merakam..
melihat betapa indahnya nikmat alam dr Sang Pencipta..
n pulak semalam (15 ramadhan) bulan penuh..
langit hitam dihiasi sebutir bulan penuh..
Subhanallah.. Cantik sangat! **jiwang kan.. kihkihkih

2. Perasaan paling tenang n damai..
especially bile kite bangun untuk tahajud.. again..
subhanallah.. perasaan tu paling damai bile di malam ramadhan..
tak akan sama dgn malam di bulan yg lain..

3. n always.. in ramadhan.. walau ade ujian besar sekalipun..
it always be good on me.. always..
mungkin benar org kata, bile kite berpuasa, kesabaran kite bertambah..

4. Pada bulan inilah... kite dengar.. ada org berzikir.. 'Laillahaillah' berkali-kali..
then kite bukak tingkap luas2 untuk dengar dr mana..
perasaan ingin tahu yg tinggi nk cari dr arah mana..
n dengan jelas.. kite dengar suara2 tu, dari langit.. Allahuakbar!
hidayah itu milik Dia...

Yes.. sedih yang membawa kerinduan..

Semoga dapat keampunan dari-Nya

Berdoalah sentiasa, agar ditemukan malam lailatulqadar..
n lasstttt but not least..

......

...

Just Smile!! Smile is sadaqah too... happy fasting!

No comments:

Post a Comment

 
;